divendres, 1 d’agost de 2014

La Generalitat signa convenis amb els Ajuntaments i comerciants de Sant Carles de la Ràpita i de Móra d'Ebre per impulsar projectes de centres comercials a cel obert

El director general de Comerç, Josep Maria Recasens, l'alcalde de Sant Carles de la Ràpita, Joan Martín Masdéu, i el president de la Unió de Comerç Rapitenc de Sant Carles de la Ràpita, Jordi Portes Sales, han signat aquest matí al consistori un conveni de dinamització per impulsar el projecte de centre comercial a cel obert a la ciutat. Posteriorment, el director general de Comerç s'ha traslladat a Móra d'Ebre per formalitzar amb el primer tinent d'alcalde i regidor d'Hisenda, Urbanisme i Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Móra d'Ebre, Sixte Melchor Gimènez, i amb la presidenta de la Unió de Botiguers de Móra d'Ebre, Clara Rodríguez Caravaca, l'acord per impulsar aquest tipus d'equipament comercial al municipi. 
 
L'objectiu d'aquests convenis és crear sinergies comercials urbanes capaces de donar resposta a les necessitats actuals dels consumidors i convenir aquest equipament comercial col·lectiu en motor de la revitalització comercial i urbanística del seu entorn. Una de les prioritats del Departament d'Empresa i Ocupació en matèria de comerç és potenciar la cooperació entre les petites i mitjanes empreses comercials que contribueixen a la renovació de l'activitat comercial, impulsar la renovació i la innovació en el sector i vehicular la col·laboració amb altres administracions per a la dinamització dels centres comercials urbans. L'objectiu d'aquest programa és donar suport als ajuntaments i les associacions de comerciants de Catalunya per a la consolidació dels Centres Comercials a Cel Obert de Catalunya (CCCO).
 
De la seva banda, els consistoris han reiterat el suport al sector comercial per a seguir treballant intensament per a la consolidació de centres comercials de cel obert en els seus respectius municipis .
 
Amb aquestes premisses, l'objecte dels convenis és consolidar o fins i tot crear sinèrgies comercials urbanes capaces de donar respostes professionals a les necessitats actuals dels consumidors, i convertir aquest equipament comercial col·lectiu urbà en el motor de la revitalització comercial i urbanística del seu entorn. Tant el Departament d'Empresa i Ocupació –a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda- com els diferents ajuntaments es comprometen de forma bilateral, a col·laborar en la difusió, promoció i coordinació d'aquest pla d'actuacions.
 
La Unió de Comerç Rapitenc de Sant Carles de la Ràpita impulsarà el pla d'actuacions del centre comercial a cel obert en aquest municipi. El pla, amb un pressupost de 30.000 euros preveu accions com el certamen Miss i Mister Tarragona, el Primer Concurs de fotografia de Sant Jordi, la iniciativa Compres Gratis, el Black Friday i la Shopping Night, les Carpes al Carrer, el safari fotogràfic, la Festa "Adéu a les rebaixes", la tornada al Cole, el concurs xarxes socials, els cupons preventa facebook i la campanya de Nadal. El pla també contempla cursos d'anglès per als comerciants.
 
El Departament d'Empresa i Ocupació, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), aporta al projecte 15.000 euros en el marc del  programa de Dinamització de zones d'alta concentració comercial del pla d'incentius de comerç, serveis, artesania i moda per a 2014.
 
A Móra d'Ebre, el pla d'actuació per impulsar el centre comercial a cel obert –gestionat per la Unió de Botiguers de Móra d'Ebre— preveu accions com la XXI Fira Bon Preu, la Setmana Cultural de Móra d'Ebre, la campanya de col·laboració amb el Casal dels Jubilats, la col·laboració amb la Móra Morisca, l'organització de la II Jornada de Dinamització a les Torres de l'Ebre, la campanya de Tardor, i la campanya de Nadal. El pla també inclou el nou cartell d'informació comercial de l'entitat, i la Grossa de Cap d'Any.
 
El Departament d'Empresa i Ocupació –a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM)- aporta al projecte de centre comercial a cel obert de Móra d'Ebre, amb un pressupost total de 25.000 euros, una subvenció de 12.000 euros en el marc del programa de Dinamització de zones d'alta concentració comercial del pla d'incentius de comerç, serveis, artesania i moda per a 2014.
 
Suport a la Fira de la Terrissa de La Galera

El director general de Comerç, Josep Maria Recasens, ha completat la visita al territori a la localitat de La Galera, on ha signat amb l'alcalde, Ramon A. Muñoz Verge, un conveni per a la realització de la 21a Fira de la Terrissa. El municipi de La Galera acull des de fa anys la Fira de la Terrissa, una de les fires artesanals més importants de Catalunya, que compta amb la participació de més de cent expositors vinguts d'arreu del mon. La Fira acull durant tres dies demostracions al torn per part de diferents terrissaires i ceramistes, el taller "Enfanga't a la fira" i diverses conferències, converses i activitats paral·leles sobre terrissa i ceràmica
 
Donat el caràcter rellevant de la fira i el seu important paper en la promoció social, cultural i econòmica de tota la zona, que redunda en benefici de l'oferta turística del municipi, el Departament d'Empresa i Ocupació, a través del Consorci de Comerç Artesania i Moda (CCAM), dóna suport a l'esdeveniment amb una aportació de 21.000 euros.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

La Banda de l'Escola de Música i Dansa de Móra d'Ebre interpreta 'El cant del Barça'

Via Crucis, baixada del Sant Crist per les escales del Castell de Móra d'Ebre 2014